SCHEEPSBLOG

Scheveningen
Vlissingen

Liefs, Godelieve en Demi

Er was eens een zeilboot

26 Augustus 2013
Er was eens een zeilboot, de Eendracht, met hele gezellige opstappers en crew natuurlijk, die woensdagochtend 21 augustus 2013 uit een nogal stinkende haven van Boulogne vertrok. Het rook nogal naar vis wat 300000 meeuwen aantrok dus we hoefden niet bang te zijn dat er geen gezelschap in de haven was. Eenmaal vertrokken uit de haven kwamen de eerste vissersbootjes alweer terug. ’s Middags besloot de Eendracht crew dat we een duik mochten nemen in het Kanaal. Enkele sprongen van de voorkant dat is voor ons als diehard zeilers natuurlijk helemaal geen probleem. Niet dat die andere geen diehards zijn want vanaf de zijkant springen was nog steeds vrij hoog. Een rondje om het schip heen zwemmen was wel een bijzondere ervaring met 4 mijl stroom (tegen). Het water was nogal koud maar daarna konden we lekker zonnen met ons handdoekje op het voordek. Er was een groepje dat appeltaart ging bakken met stuurman Jaap. Dat werd appeltjes schillen in de theetuin! Aan het einde van de middag stak de wind gelukkig een beetje op waardoor er weer gezeild kon worden en dat is waar we hier natuurlijk voor kwamen. ’s Avonds hebben we lekker zalm met bloemkool gegeten, alleen werd het zo koud dat zelfs de zalm op ons bord lag te klappertanden. Vervolgens hebben we ons lepeltje meegenomen naar binnen om ons toetje daar op te eten en ’s avonds zijn we de Thames op gevaren waar we om twee uur ten anker gingen voor Southend on sea. De volgende dag was bootsman Sjoerd jarig! Helaas was het niet al te best weer, Sjoerd kreeg op zijn verjaardag als cadeau flink wat regen. Om tien uur ’s ochtends konden we aanmeren aan de twee kilometer lange pier, wij lagen helemaal aan het eind, maar gelukkig reed er een treintje om ons aan de wal te brengen. Aan het begin van de pier was een grote kermis met een hele leuke achtbaan waar een paar van ons de longen uit hun lijf hebben geschreeuwd, ja en dat hebben we mooi op film! Er werd nog wat gewinkeld en een paar hebben nog wat gedronken in een typische Engelse Pub, voor vele was dit namelijk de eerste keer in Engeland. Met z’n alle gingen we weer terug met het treintje naar het schip. En na het heerlijke eten mocht de appeltaart eindelijk gegeten worden. Toen hebben we de trossen los gegooid en varen we nu weer richting Vlissingen want het einde van deze gezellige fantastische helemaal geweldige zeilweek is helaas alweer inzicht…..
Dit blogbericht delen

Yacin Benabou

Lieve kwartiermeesters

19 Augustus 2013
Eendracht - Postbus 51290 - 3007 GG Rotterdam - Tel.: 010 - 290 50 00 - info@eendracht.nl - Website: Bitfactory