Een ondernemer die de Eendracht op allerlei manieren steunt en nog meer op de kaart wil zetten, is Tessa van Willigen, directeur van Maritieme Travel Service (MTS). Ruim twee jaar is zij bestuurslid bij onze stichting en via haar bedrijf sponsort zij de Eendracht maar wat graag.

Investeren in elkaar

“Onze samenwerking dateert al van heel wat jaren terug, dat is ook de kracht van ons zakenreisbureau MTS. Investeren in elkaar, dát gevoel is er ook bij de Eendracht en samen kom je tot de beste oplossingen”, zo begint Tessa. “Indertijd waren er problemen rond de procedure voor grotere groepen, waaraan door KLM steeds strengere eisen werden gesteld. Wij hebben dit toen overgenomen door zo flexibel mogelijk te kijken naar wat opstappers willen en te zoeken naar de voordeligste oplossingen binnen de geldende regels voor groepen. Daaruit is een mooie samenwerking gegroeid met de stichting. Overigens, vrijheid, blijheid uiteraard. Als een passagier het zelf anders wil regelen, is dat prima.”

Geweldige initiatieven

“Sinds een aantal jaren zijn we ook sponsor van de Eendracht. Wel hebben we de zakelijke afspraken gescheiden van onze sponsoring. Wat voor ons de doorslag gaf? Als je wilt sponsoren, doe het dan voor een organisatie waarmee je persoonlijk ook iets hebt. Los van onze klantrelatie, de Eendracht is gewoon een mooi zeilschip, verbonden aan de haven en de maritieme sector die wij bedienen. Ik vind dat de Eendracht ook geweldige initiatieven neemt om jongeren te stimuleren om in die sector te willen werken.”

“Mensen helpen die het minder hebben.”

“Begin 2019 kwam de vraag of ik ook in het bestuur wilde participeren. Ik moest er wel even over nadenken, want tijd kom je als ondernemer altijd schreeuwend tekort, maar ik ben overstag gegaan. Ik vond het ook echt tijd om iets terug te doen voor de samenleving. Iedere ondernemer is toch vooral bezig met commerciële belangen en heeft allerlei ambities om nog meer te bereiken. De stichting ondersteunen, een klankbord zijn, en het idee dat je daarmee ook mensen helpt die het minder hebben, of waarmee het even niet zo goed gaat, trok mij enorm aan. In de beginperiode van onze relatie dacht ik overigens dat de Eendracht puur een opleidingsschip was, maar het groeiende aanbod aan bijzondere projecten, vind ik prachtig.”

Eendracht? Doen!

“Natuurlijk hebben we voor al die goede doelenprojecten nog meer sponsors nodig. Als bestuurslid wil ik proberen nieuwe sponsors te werven. Nu speelt corona en dat kost de nodige energie om zoveel mogelijk de wind in de zeilen te houden. Toch probeer ik wel steeds een klankbord te zijn en te kijken waar kansen voor de Eendracht liggen. Begin volgend jaar hoop ik weer persoonlijk langs te gaan bij mijn relaties, dan vertel ik weer graag over de Eendracht en haar goede doelenreizen. Trouwens, als het je een beetje voor de wind gaat, kun je als sponsor vanaf duizend euro al bijdragen aan het werk van de Eendracht. Kortom, ik zal binnen mijn contacten waar mogelijk het Eendracht-gevoel delen. Hopelijk besluiten dan steeds meer ondernemers: Eendracht? Natuurlijk, dat gaan we doen!”

Meer weten over deze sponsor: www.maritimetravel.nl.